Zgłoszenie i rejestracja placówki niepublicznej
Założenie szkoły niepublicznej
Zgłoszenie do ewidencji powinno zawierać :
Wymagane dokumenty:
1) oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsce zamieszkania lub siedziby,
2) określenie odpowiednio typu i rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania, w przypadku liceum profilowanego – profil kształcenia ogólnozawodowego, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe- nazw zawodów, w jakich szkoła będzie kształcić, zgodnych z nazwami zawodów występujących w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, o której mowa w art. 24 ust. 1 , lub klasyfikacji zawodów i specjalności ustalonej na potrzeby rynku pracy przez ministra właściwego do spraw pracy,
3) wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających ;
a) możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
b) realizację innych zadań statutowych,
c) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe- możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,
d) bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami,
4) statut szkoły lub placówki,
5) dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce,
6) zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 w przypadku szkoły podstawowej lub gimnazjum, a także w przypadku szkoły ponadgimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności.
7) W przypadku szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej ubiegających się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności wpis do ewidencji może nastąpić, jeżeli osoba prowadząca przedstawi pozytywną opinię kuratora oświaty, o spełnieniu wymagań określonych w art. 7 ust. 3.
8) Umowa najmu lokalu.
Opłaty : bez opłat
Miejsce założenie dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta ( parter ) , ul. Dąbrowskiego 17
Termin załatwienia sprawy: do 30 dni
Jednostka odpowiedzialna – Wydział Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu Starostwa Powiatowego w Wałczu, ul. Dąbrowskiego 17, telefon ( 067) 258-24-01 wew. 32. -
Informacje dodatkowe:
Zobowiązanie osoby prowadzącej do zgłoszenia w ciągu 14 dni zmian w danych zawartych
w zgłoszeniu, powstałych po wpisie do ewidencji.
Podstawa prawna :
- art. 82 ust. 3 i 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mariusz Mróz Data wytworzenia:
13 sty 2011
Osoba dodająca informacje
Mariusz Mróz Data publikacji:
13 sty 2011, godz. 13:38
Osoba aktualizująca informacje
Michał Kałucki Data aktualizacji:
17 sty 2022, godz. 11:30