Wydanie zezwoleń na zawody sportowe, rajdy, wyścigi i inne imprezy, które powodują utrudnienie w ruchu lub wymagają korzystania z dróg w sposób szczególny
Starostwo Powiatowe w Wałczu |
||
|
KARTA USŁUGI NR (nie wypełniać) |
Wydanie 1 |
Data wydania (nie wypełniać) |
||
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny |
|
Opis sprawy |
Postępowanie w celu uzyskania zezwolenia na zorganizowanie imprezy, wymagającej wykorzystanie drogi w sposób szczególny. |
Komórka Urzędu prowadząca sprawę |
Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Wałczu ul. Dąbrowskiego 17 78-600 Wałcz |
Miejsce składania dokumentów |
Starostwo Powiatowe Wydział Komunikacji i Transportu w Wałczu ul. Dąbrowskiego 17, 78-600 Wałcz (pokój nr 7) Punkt Obsługi Interesanta Starostwa Powiatowego w Wałczu – pokój nr 1-2 |
Termin załatwienia sprawy |
30 dni od daty złożenia wniosku |
Forma załatwienia sprawy |
Decyzja administracyjna – wydanie zezwolenia. |
Wymagane dokumenty |
Wniosek o wydanie zezwolenia winien zawierać w szczególności: 1) imię, nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę organizatora imprezy; 2) rodzaj i nazwę imprezy; 3) informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy; 4) informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy; 5) wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy na terenie poszczególnych województw; 6) podpis organizatora lub jego przedstawiciela. Do wniosku należy dołączyć: 1) szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego; 2) wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia; 3) program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw; 4) plan zabezpieczenia trasy lub miejsca określony w art. 65a ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym; 5) zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw; 6) pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych. |
Opłaty |
Oplata skarbowa; 48,00 zł |
Nr rachunku bankowego |
PEKAO SA o/Wałcz 31 1240 3712 1111 0000 4363 6662 |
Tryb odwoławczy |
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Koszalinie ul. Władysława Andersa 34 za pośrednictwem organu który wydał decyzję, |
Podstawa prawna |
|
Informacje dodatkowe |
Zezwolenie na zorganizowanie imprezy wydaje organ zarządzający ruchem na drodze, na której ma się odbyć impreza, w przypadku Starosty Wałeckiego są to: - publiczne drogi gminne; - drogi powiatowe; położone na terenie powiatu wałeckiego.
Wniosek o wydanie zezwolenia, złożony co najmniej na 30 dni przed planowym terminem rozpoczęcia imprezy.
Organ wydaje zezwolenie po: 1) zasięgnięciu opinii właściwego ze względu na miejsce imprezy komendanta wojewódzkiego Policji, a w przypadku imprezy odbywającej się na drogach w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej - odpowiednio właściwego komendanta oddziału Straży Granicznej lub komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej; 2) uzgodnieniu zakresu ograniczenia ruchu i wynikających stąd warunków przeprowadzenia imprezy z organami zarządzającymi ruchem na drogach, na których ma się odbyć impreza.
Decyzję o wydaniu lub odmowie wydania zezwolenia na odbycie imprezy wydaje się co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
Powyższe zasady nie dotyczą procesji, pielgrzymek i innych imprez o charakterze religijnym, które odbywają się na drogach na zasadach określonych w: 1) ustawie z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1347); 2) ustawie z dnia 4 lipca 1991 r. o stosunku Państwa do Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1726); 3) ustawie z dnia 30 czerwca 1995 r. o stosunku Państwa do Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1889); 4) ustawie z dnia 30 czerwca 1995 r. o stosunku Państwa do Kościoła Chrześcijan Baptystów w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2015 r. poz. 169); 5) ustawie z dnia 30 czerwca 1995 r. o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Metodystycznego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1712); 6) ustawie z dnia 30 czerwca 1995 r. o stosunku Państwa do Kościoła Polskokatolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1599); 7) ustawie z dnia 20 lutego 1997 r. o stosunku Państwa do Kościoła Starokatolickiego Mariawitów w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2015 r. poz. 14); 8) ustawie z dnia 20 lutego 1997 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego Mariawitów w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2015 r. poz. 44); 9) ustawie z dnia 20 lutego 1997 r. o stosunku Państwa do Kościoła Zielonoświątkowego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2015 r. poz. 13).
Szczegółowe informacje – Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego |
Wnioski i inne wzory pism do wykorzystania |
brak określonego wzoru wniosku |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mariusz Mróz Data wytworzenia:
13 sty 2011
Osoba dodająca informacje
Mariusz Mróz Data publikacji:
13 sty 2011, godz. 13:04
Osoba aktualizująca informacje
Michał Kałucki Data aktualizacji:
13 mar 2023, godz. 08:57