Wydanie zaświadczenia o objęciu działek uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją, o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy o lasach
Wydanie zaświadczenia o objęciu działek uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją, o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy o lasach
Krok po kroku:
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek (patrz punkt Pliki do pobrania) lub napisz go samodzielnie (formularz wniosku nie jest obligatoryjny).
- Dokonaj opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia i dowód jej wniesienia dołącz do wniosku.
- W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, dołącz oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, dokonaj opłaty skarbowej i dowód jej wniesienia dołącz do ww. dokumentu.
- Skompletowane dokumenty złóż przez ePUAP lub pocztą.
- Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego twoja sprawa zostanie załatwiona nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku (w przypadku uzupełnień braków we wniosku termin może ulec wydłużeniu).
- Zaświadczenie zostanie dostarczone pocztą.
Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.
Wymagane Dokumenty:
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o objęciu działek uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy o lasach (Dz.U. z 2022 r. poz. 672 ze zm.).
- Pełnomocnictwo - w przypadku wyznaczenia pełnomocnika (oryginał lub odpis notarialnie poświadczony za zgodność z oryginałem).
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Opłaty:
- 17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia.
- 17 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury.
- Opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Gminy Miejskiej Wałcz, Plac Wolności 1, 78-600 Wałcz nr 31 1240 3712 1111 0000 4363 6662.
Tytuł przelewu: „Opłata skarbowa za zaświadczenie dla działki/ek ew. nr……..z obrębu…..”.
Zwolnione z opłaty skarbowej są:
- jednostki budżetowe,
- jednostki samorządu terytorialnego,
- organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
Miejsce złożenia i odbioru
MIEJSCE ZŁOŻENIA:
- za pośrednictwem poczty na adres: ul. Dąbrowskiego 17, 78-600 Wałcz
- za pośrednictwem ePUAP,
- osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Wałcz, ul. Dąbrowskiego 17, 78-600 Wałcz (pon. – pt., w godz. 7.30 – 15.30).
MIEJSCE ODBIORU:
- za pośrednictwem poczty,
- za pośrednictwem ePUAP (tylko jeżeli wniosek został złożony w tej formie),
- osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Wałcz, ul. Dąbrowskiego 17, 78-600 Wałcz (pon. – pt., w godz. 7.30 – 15.30).
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Termin odpowiedzi:
Do 7 dni.
Tryb odwoławczy:
Brak.
Podstawa prawna:
- Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.).
- Ustawa z 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2022 r. poz. 672 ze zm.).
- Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 ze zm.).
Pliki do pobrania:
Wniosek o wydanie zaświadczenia o lasach
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mariusz Mróz Data wytworzenia:
16 lip 2021
Osoba dodająca informacje
Mariusz Mróz Data publikacji:
16 lip 2021, godz. 11:43
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Mróz Data aktualizacji:
25 maj 2023, godz. 13:32