Uchwała w sprawie wyznaczenia osób pełniących funkcje Koordynatora ds. dostępności w Starostwie Powiatowym w Wałczu oraz Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych Powiatu Wałeckiego oraz w instytucji kultury
UCHWAŁA NR 60/174/2020/AG
ZARZĄDU POWIATU W WAŁCZU
z dnia 17 września 2020r.
w sprawie wyznaczenia osób pełniących funkcje Koordynatora ds. dostępności w Starostwie Powiatowym w Wałczu oraz Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych Powiatu Wałeckiego oraz w instytucji kultury.
Na podstawie art.32 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2020r. poz.920) oraz art.14 ust.1 i 2 w związku z art.59 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020r. poz.1062) –
Zarząd Powiatu w Wałczu uchwala, co następuje:
§1.1. Wyznacza się Zbigniewa Wolnego - Sekretarza Powiatu do pełnienia funkcji Koordynatora ds. dostępności w Starostwie Powiatowym w Wałczu.
2. Wyznacza się niżej wymienione osoby do pełnienia funkcji Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych Powiatu Wałeckiego oraz w instytucji kultury:
L.p. |
Nazwa i adres jednostki |
Imię i Nazwisko, stanowisko |
Nr kontaktowy |
Adres e-email |
1. |
Powiatowy Zakład Aktywności Zawodowej, ul. Wronia 38, |
Katarzyna Błaż Z-ca Dyrektora |
696 263 341 |
z.dyrektor@zazwalcz.pl |
2. |
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie Al. Zdobywców Wału Pomorskiego 54, |
Małgorzata Kosikowska Z-ca Dyrektora |
67 345 05 34 |
m.kosikowska.pcprwalcz@wp.pl
|
3. |
Powiatowy Urząd Pracy, ul. Wojska Polskiego 41, |
Robert Juszkiewicz Starszy Informatyk |
692 636 521 |
rjuszkiewicz@walcz.pup.gov.pl |
4. |
Dom Pomocy Społecznej, ul. Orla 35, 78-600 Wałcz |
Anna Marko Dyrektor |
67 387 37 77 |
dps@pro.onet.pl |
5. |
Powiatowa Biblioteka Publiczna, ul. Wojska Polskiego 99, |
Marzenna Łopatka Dyrektor |
67 258 66 06 |
biblioteka@powiatwalecki.pl |
6. |
Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Bydgoska 50, 78-600 Wałcz |
Tomasz Rzemykowski Dyrektor |
67 258 97 00 |
|
7. |
Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza typu rodzinnego w Ostrowcu, Ostrowiec 179, 78-600 Wałcz |
Marek Węclewski Dyrektor |
888 819 211 |
rddmarkus@wp.pl |
8. |
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna, ul. Południowa 10b, |
Marek Syrnyk Dyrektor |
67 387 16 29 |
|
9. |
I Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego, ul. Kilińszczaków 59, 78-600 Wałcz |
Waldemar Rogulski Dyrektor |
67 250 06 94 |
zs1@walcz.pl |
10. |
Powiatowe Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego, ul. Bankowa 13, |
Piotr Filipiak Dyrektor |
67 349 41 02 |
pckziuwwalczu@gmail.com |
11. |
Zespół Szkół Nr 4 Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego, ul. Południowa 10A, |
Leszek Molka Dyrektor |
67 258 30 59 |
sekretariat@rcku.pl |
§2. Tworzy się zespół konsultacyjny ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej
i informacyjno-komunikacyjnej w Starostwie Powiatowym w Wałczu w składzie:
- Zbigniew Wolny - Przewodniczący Zespołu, Koordynator ds. dostępności
- Angelika Piórkowska - Członek Zespołu,
- Lidia Cybulska - Członek Zespołu,
- Michał Nieczaj - Członek Zespołu.
§3. Kierownicy jednostek podejmują działania zapewniające dostępność architektoniczną, cyfrową oraz informacyjno-komunikacyjną w zakresie stosowania uniwersalnego projektowania lub racjonalnych usprawnień. Oznacza to konieczność przygotowania budynków, zasobów cyfrowych, procedur i form komunikacji (obsługi) w taki sposób, by każdy obywatel mógł skorzystać z usług świadczonych przez jednostkę i instytucję kultury.
§4. Do obowiązków Koordynatora ds. dostępności należy w szczególności:
- zamieszczenie w BIP, lub na stronie internetowej jednostki danych kontaktowych osoby pełniącej funkcję Koordynatora (imię i nazwisko, adres e-mail i numer telefonu kontaktowego),
- wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez jednostki i instytucję kultury,
- przeprowadzanie okresowego przeglądu i aktualizacji deklaracji dostępności,
- monitorowanie i raportowanie o stanie zapewnienia dostępności w danej jednostce i instytucji kultury,
- wykonywanie inwentaryzacji obiektów budowlanych oraz określenie minimalnych wymagań obiektów w zakresie zapewnienia ich dostępności,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności określonymi w art.6 i 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w obszarze dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno – komunikacyjnej i alternatywnej,
- prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności.
§5. Dodatkowo do obowiązków Koordynatora w Starostwie Powiatowym w Wałczu należy sporządzenie zbiorczego raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w zakresie działalności jednostek podległych i instytucji kultury, który publikowany jest w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego.
§6. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Wałeckiemu.
§7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Zarząd Powiatu:
- Starosta Wałecki /-/Bogdan Wankiewicz
- Wicestarosta Wałecki /-/ Jolanta Wegner
- Członek Zarządu /-/ Jan Grudziński
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Michał Nieczaj Data wytworzenia:
02 lut 2021
Osoba dodająca informacje
Michał Nieczaj Data publikacji:
02 lut 2021, godz. 14:43
Osoba aktualizująca informacje
Michał Nieczaj Data aktualizacji:
02 lut 2021, godz. 14:49