Ewidencja Uczniowskich Klubów Sportowych
Komórka prowadząca: Wydział Edukacji i Rozwoju Powiatu
Podstawa prawna:
Uczniowski klub sportowy działa na zasadach przewidzianych w przepisach ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2019 r. poz. 713), z wyłączeniem przepisów dotyczących rejestracji.
Wpis do ewidencji UKS
Uczniowskie kluby sportowe podlegają wpisowi do ewidencji prowadzonej przez starostę właściwego ze względu na siedzibę klubu na podstawie art. 4 ust. 4 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. z 2019 r. poz. 1468 z późn. zm.) oraz art. 104 i 107 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.) i Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. nr 243 poz. 1449).
Uczniowski klub sportowy uzyskuje osobowość prawną w momencie wpisania do ewidencji starosty właściwego ze względu na siedzibę stowarzyszenia. Wpisu do ewidencji dokonuje się na podstawie wniosku. Wpis i wykreślenie wpisu z ewidencji następuje w drodze decyzji.
Ewidencję Uczniowskich Klubów Sportowych, prowadzoną przez Starostę Wałeckiego prowadzi Wydział Edukacji i Rozwoju Powiatu, Starostwo Powiatowe w Wałczu, ul. Dąbrowskiego 17, 78 – 600 Wałcz, tel. 67 250 84 55, godz. urzędowania: pon. - pt. 7.30 - 15.30
Na podstawie art. 2 ust. 1 lit. g ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 z późn. zm.) zwolniono od opłaty skarbowej.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wpisanie do ewidencji Uczniowskich Klubów Sportowych
Wzór wniosku o wpis do ewidencji UKS wer. PDF(do pobrania)
Wzór wniosku o wpis do ewidencji UKS wer. DOC (do pobrania)
Załączniki do wniosku (kopie dokumentów potwierdzone za zgodność z oryginałem)
- Protokół zebrania założycielskiego;
- Lista założycieli, zawierająca:
- imiona i nazwiska,
- daty i miejsca urodzenia,
- miejsca zamieszkania,
- własnoręczne podpisy;
- Uchwała zebrania założycielskiego o powołaniu uczniowskiego klubu sportowego, określająca jego nazwę i siedzibę;
- Uchwała przyjmująca statut uczniowskiego klubu sportowego;
- Uchwała o wyborze Zarządu;
- Statut klubu.
Wypis z ewidencji UKS
Na podstawie art. 2 ust. 1 lit. g ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 z późn. zm.) zwolniono od opłaty skarbowej.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie wypisu z ewidencji uczniowskich klubów sportowych
Wzór wniosku o wydanie wypisu wer. PDF (do pobrania)
Wzór wniosku o wydanie wypisu wer. DOC (do pobrania)
Zmiany danych we wpisie do ewidencji UKS
Na podstawie art. 2 ust. 1 lit. g ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 z późn. zm.) zwolniono od opłaty skarbowej.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o zmianę danych w ewidencji uczniowskich klubów sportowych
Wzór wniosku o zmianę danych w ewidencji uczniowskich klubów sportowych wer. PDF (do pobrania)
Wzór wniosku o zmianę danych w ewidencji uczniowskich klubów sportowych wer. DOC (do pobrania)
Załączniki do wniosku (kopie dokumentów potwierdzone za zgodność z oryginałem)
- Protokół walnego zebrania lub zebrania zarządu (zgodnie ze statutem o podejmowaniu decyzji o zmianach dot. nazwy, siedziby lub zarządu)
- Podjęte uchwała/y dot. zmian: nazwy, siedziby klubu, zarządu uczniowskiego klubu.
Wykreślenie z ewidencji UKS
Uczniowskie kluby sportowe podlegają wykreśleniu z ewidencji prowadzonej przez starostę właściwego ze względu na siedzibę klubu na podstawie art. 36 i 37 Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2019 r. poz. 713), oraz art. 104 i 107 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.) i Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. nr 243 poz. 1449).
Na podstawie art. 2 ust. 1 lit. g ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 z późn. zm.) zwolniono od opłaty skarbowej.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wykreślenie z ewidencji uczniowskich klubów sportowych.
Wzór wniosku o wykreślenie z ewidencji uczniowskich klubów sportowych wer. PDF (do pobrania)
Wzór wniosku o wykreślenie z ewidencji uczniowskich klubów sportowych wer. DOC (do pobrania)
Załączniki do wniosku (kopie dokumentów potwierdzone za zgodność z oryginałem)
- Lista obecności na walnym zebraniu z podpisami członków uczestniczących w zebraniu.
- Protokół walnego zebrania, wraz porządkiem zebrania.
- Potwierdzenie zdolności zebrania do podjęcia uchwały o rozwiązaniu i likwidacji uczniowskiego klubu sportowego.
- Podjęte uchwały dot. rozwiązania i likwidacji (wyznaczenie likwidatora, przekazanie majątku).
- Protokół końcowy likwidatora.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Paweł Łakomy Data wytworzenia:
22 cze 2020
Osoba dodająca informacje
Paweł Łakomy Data publikacji:
29 cze 2020, godz. 12:10
Osoba aktualizująca informacje
Paweł Łakomy Data aktualizacji:
18 sty 2021, godz. 08:57