Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwa Powiatowego w Wałczu

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów


10/08/2012    S153    Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

PL-Wałcz: Usługi udzielania kredytu

2012/S 153-255862

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Powiat Wałecki
765-16-76-498
ul. Dąbrowskiego 17
Punkt kontaktowy: Starostwo Powiatowe
Osoba do kontaktów: Marta Suska
78-600 Wałcz
POLSKA
Tel.: +48 672508431
E-mail: m.suska@powiatwalecki.pl
Faks: +48 672508431

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.powiatwalecki.pl

Dostęp elektroniczny do informacji: http://bip.powiatwalecki.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej

Ministerstwo lub inny organ krajowy lub federalny, w tym jednostki regionalne i lokalne

I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności

Ogólne usługi publiczne

I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis

II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.

II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług

Usługi
Kategoria usług: nr 6: Usługi finansowe a)Usługi ubezpieczeniowe b)Usługi bankowe i inwestycyjne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Wałcz.

Kod NUTS PL422

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu

1Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1.1. Wysokość kredytu: 15 023 938 PLN (słownie złotych: piętnaście milionów dwadzieścia trzy tysiące dziewięćset trzydzieści osiem);
1.2. Waluta kredytu: złoty polski (PLN);
1.3. Cel kredytu: spłata wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów;
1.4. Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego do dnia 31.12.2031 r.;
1.5. Wykorzystanie kredytu nastąpi do dnia 28.12.2012 r.;
1.6. Karencja w spłacie części kapitałowej do dnia 31.12.2014 r.;
1.7. Płatność rat odsetkowych w okresach miesięcznych począwszy od następnego miesiąca po uruchomieniu kredytu do dnia 31.12.2031 r. na podstawie zawiadomienia przesłanego przez wykonawcę. Odsetki w okresie spłaty nie podlegają kapitalizacji. Raty odsetkowe malejące. Dopuszcza się wstępne informowanie przez wykonawcę o wysokości poszczególnych rat odsetkowych telefonicznie;
1.8. Kapitał spłacany będzie w 204 ratach miesięcznych począwszy od dnia 30.1.2015 r., w tym: 203 kolejnych rat w wysokości 73 647,00 zł każda i ostatnia rata płatna do dnia 31.12.2031 r. w wysokości 73 597,00 PLN;
1.9. Zamawiający nie przewiduje prowizji w związku z obsługą, przygotowaniem i udzieleniem kredytu;
1.10.Oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie o zmienną stawkę bazową WIBOR - dla 3 miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych liczonych, jako średnia ze wszystkich notowań miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy powiększoną o marżę wykonawcy, stałą w okresie kredytowania (obowiązywania umowy). Dla ustalenia oceny ekonomicznej oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 3 M z dnia 15.6.2012 r. (tj. 5,11 %);
1.11. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę wykorzystania kredytu;
1.12.Odsetki będą naliczane tylko od kwoty faktycznego zadłużenia. Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji od zaangażowania kredytu, tj. salda niewykorzystanej części kredytu;
1.13.Możliwość wcześniejszych, przed ustalonymi terminami, spłat rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat;
1.14.Zabezpieczenie kredytu - weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową;
1.15.Kredyt będzie uruchamiany w transzach, w terminach i kwotach określanych każdorazowo przez Zamawiającego, z tym, że kredyt będzie dostępny od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

66113000

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie

II.1.8)Części

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2)Wielkość lub zakres zamówienia

II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1.1. Wysokość kredytu: 15 023 938 PLN (słownie złotych: piętnaście milionów dwadzieścia trzy tysiące dziewięćset trzydzieści osiem);
1.2. Waluta kredytu: złoty polski (PLN);
1.3. Cel kredytu: spłata wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów;
1.4. Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego do dnia 31.12.2031 r.;
1.5. Wykorzystanie kredytu nastąpi do dnia 28.12.2012 r.;
1.6. Karencja w spłacie części kapitałowej do dnia 31.12.2014 r.;
1.7. Płatność rat odsetkowych w okresach miesięcznych począwszy od następnego miesiąca po uruchomieniu kredytu do dnia 31.12.2031 r. na podstawie zawiadomienia przesłanego przez wykonawcę. Odsetki w okresie spłaty nie podlegają kapitalizacji. Raty odsetkowe malejące. Dopuszcza się wstępne informowanie przez wykonawcę o wysokości poszczególnych rat odsetkowych telefonicznie;
1.8. Kapitał spłacany będzie w 204 ratach miesięcznych począwszy od dnia 30.1.2015 r., w tym: 203 kolejnych rat w wysokości 73 647,00 zł każda i ostatnia rata płatna do dnia 31.12.2031 r. w wysokości 73 597,00 PLN;
1.9. Zamawiający nie przewiduje prowizji w związku z obsługą, przygotowaniem i udzieleniem kredytu;
1.10. Oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie o zmienną stawkę bazową WIBOR - dla 3 miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych liczonych, jako średnia ze wszystkich notowań miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy powiększoną o marżę wykonawcy, stałą w okresie kredytowania (obowiązywania umowy). Dla ustalenia oceny ekonomicznej oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 3 M z dnia 15.6.2012 r. (tj. 5,11 %);
1.11. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę wykorzystania kredytu;
1.12. Odsetki będą naliczane tylko od kwoty faktycznego zadłużenia. Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji od zaangażowania kredytu, tj. salda niewykorzystanej części kredytu;
1.13. Możliwość wcześniejszych, przed ustalonymi terminami, spłat rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat;
1.14. Zabezpieczenie kredytu - weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową;
1.15. Kredyt będzie uruchamiany w transzach, w terminach i kwotach określanych każdorazowo przez Zamawiającego, z tym, że kredyt będzie dostępny od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Szacunkowa wartość bez VAT: 2 375 594,59 EUR

II.2.2)Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.3)Informacje o wznowieniach

Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie

II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji

Okres w miesiącach: 231 (od udzielenia zamówienia)

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia

III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:

1.Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
3.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. pieniądzu;
3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3.3. gwarancjach bankowych;
3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych;
3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący numer rachunku bankowego Zamawiającego: PKO BANK POLSKI Spółka Akcyjna 81 1020 2847 0000 1102 0063 5847 z dopiskiem: „Wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej - udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów”.
5. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć łącznie z ofertą, może być w oddzielnej kopercie. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo.
Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy.

III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

Opis przedmiotu zamówienia oraz umowa w sprawie zamówienia publicznego.

III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

III.1.4)Inne szczególne warunki

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie

III.2)Warunki udziału

III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.8.1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 ze zm.);
Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku muszą być: zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na utworzenie banku (art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 29.8.1997 r. Prawo bankowe) oraz zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności (art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 29.8.1997 r. Prawo bankowe); oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa

III.2.3)Kwalifikacje techniczne

III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi

III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu

Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie

III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury

IV.1.1)Rodzaj procedury

Otwarta

IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału

IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia

Najniższa cena

IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej

Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

IV.3)Informacje administracyjne

IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:

IF.272.1.9.2012

IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

nie

IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

17.9.2012 - 09:45

IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

polski.

IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)Warunki otwarcia ofert

Data: 17.9.2012 - 10:00

Miejscowość:

Wałcz, Starostwo Powiatowe w Wałczu.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

VI.3)Informacje dodatkowe

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.pl
Faks: +48 224587803

VI.4.2)Składanie odwołań

VI.4.3)űródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.pl
Faks: +48 224587803

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

7.8.2012


Załączniki do pobrania

Ogłoszenie zamówienia

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
ogA oszenie DZ.U. (PDF, 142.12Kb) 2012-08-13 09:53:11 0

SWZ

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Zal. nr 1 formularz oferty (DOC, 82.50Kb) 2012-08-13 09:54:33 309
zalacznik nr 2 (ZIP, 22.96Mb) 2012-08-13 09:54:41 249
SIWZ (PDF, 5.13Mb) 2012-08-13 09:54:04 353

Wynik postępowania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
174861 26r01 (JPG, 292.80Kb) 2012-09-21 14:33:08 1

Udzielenie zamówienia

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
2012-OJS246-404074-pl (PDF, 95.76Kb) 2012-12-21 12:19:26 1
ENOTICES Powiatwalecki-2012-175367-F03-PL (PDF, 110.60Kb) 2012-12-19 11:06:24 1

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Marta Suska

Data wytworzenia:
13 sie 2012

Osoba dodająca informacje

Marta Suska

Data publikacji:
13 sie 2012, godz. 09:44

Osoba aktualizująca informacje

Marta Suska

Data aktualizacji:
21 gru 2012, godz. 12:20