Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Starostwo Powiatowe w Wałczu
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Wymiana prawa jazdy lub wydanie wtórnika

 

 

Wymagane dokumenty:
1) Wniosek o wydanie prawa jazdy.
2) Kolorowa fotografia (wymogi dot. fotografii).
3) Posiadane prawo jazdy (przy zmianie danych).
4) Orzeczenie lekarskie, jeżeli prawo jazdy było wystawione terminowo.
5) Orzeczenie psychologiczne, jeżeli prawo jazdy było wystawione terminowo (dot. kat. C, CE, C1, C1E, D, DE, D1, D1E).

6) Dokument tożsamości.
7) Potwierdzenie dokonania opłaty.

 

Opłaty:

1. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2013 r. poz. 83).
2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH z dnia 16 kwietnia 2012 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1377, z późn. zm.).

- opłata za wydanie prawa jazdy - 100,50 zł

Opłaty za prawo jazdy należy dokonać na konto:

Powiat Wałecki ul. Dąbrowskiego 17,  SANTANDER BANK POLSKA S. A. 81 1090 1320 0000 0001 4721 7549 ,

 

Miejsce złożenia dokumentów:
Wnioski o wydanie, wymianę i wtórnik prawa jazdy w pokoju Nr 8.
Od poniedziałku do piątku od godz. 7:30 do godz. 14:30.

Tel. (067) 250-84-48

 

Termin załatwienia sprawy:
Prawa jazdy po uzyskaniu kompletu dokumentów wysyłka do PWPW Warszawa (Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych) w terminie 2 dni, wykonanie praw jazdy przez PWPW 7 dni.

 

Istnieje możliwość sprawdzenia stanu załatwienia sprawy na stronie internetowej Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych:

https://cpdpub.pwpw.pl/apps/PJ.aspx


Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Komunikacji i Transportu.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji o odmowie wydania prawa jazdy przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie ul. Władysława Andersa 34, za pośrednictwem Starosty Wałeckiego, w terminie czternastu dni od daty jej doręczenia.

Ulgi:
Brak.

Podstawa prawna:
1. USTAWA z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2019 r., poz. 341, z późn. zm.).
2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I BUDOWNICTWA z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. Z 2016 r. poz. 231, z późn. zm.).

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Mariusz Mróz 13-01-2011 13:10
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 13-01-2011
Ostatnia aktualizacja: Paweł Brożek 02-02-2021 09:22