Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Starostwo Powiatowe w Wałczu
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Wydawanie/zmiana zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne prowadzone jako działalność pomocnicza do podstawowej działalności gospodarczej

Wymagane dokumenty:

 

Wniosek o wydanie zaświadczenia (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej) wraz z załącznikami:

  1. Oświadczenie przedsiębiorcy dot. zatrudniania kierowców lub współpracy z osobami niezatrudnionymi lecz wykonującymi osobiście przewozy na rzecz przedsiębiorcy.

  2. wykaz pojazdów zawierający: markę/typ, rodzaj/przeznaczenie, numer rejestracyjny, numer VIN, wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdem (wzór dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej)

  3. Dowód wpłaty za wydanie zaświadczenia

Wniosek o zmianę zaświadczenia (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej) wraz z załącznikami:

  1. wykaz pojazdów samochodowych zawierający: markę/typ, rodzaj/przeznaczenie, numer rejestracyjny, nr VIN, wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdami (wzór dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej),
  2. dowód wpłaty za wydanie zaświadczenia.

W przypadku wniosku o zmianę zaświadczenia wydanego przez inny organ dodatkowo:

  1. kserokopia posiadanego zaświadczenia,
  2. oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców, wobec których nie orzeczono zakazu wykonywania zawodu kierowcy lub oświadczenie o zamiarze współpracy z osobami niezatrudnionymi przez przedsiębiorcę, lecz wykonującymi osobiście przewóz na jego rzecz, wobec których nie orzeczono zakazu wykonywania zawodu kierowcy (wzór dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej)

 

 
Druki do pobrania:
 

 

Opłaty:


Opłaty na konto: Starostwo Powiatowe w Wałczu ul. Dąbrowskiego 17,  SANTANDER BANK POLSKA S. A. 81 1090 1320 0000 0001 4721 7549

  1. Za wydanie zaświadczenia na krajowy przewóz drogowy na potrzeby własne osób lub rzeczy pobiera się opłatę w wysokości 500 zł
  2. Za zmianę zaświadczenia, o którym mowa w ust. 1, polegającą na zmianie danych w nim zawartych, o ile zmiana ta nie spowoduje zmiany formy prawnej prowadzonej działalności i terminu ważności zaświadczenia, oraz po zwróceniu dotychczasowych dokumentów, o których mowa w ust. 1 i 3, pobiera się opłatę w wysokości 25 zł.
  3. Za wydanie wypisu z zaświadczenia, o którym mowa w ust. 1, dla każdego pojazdu zgłoszonego we wniosku o wydanie zaświadczenia, pobiera się w opłatę w wysokości 100 zł
  4. Za wydanie wypisu z zaświadczenia, o którym mowa w ust. 1, w przypadku zmiany tego zaświadczenia, opłatę w wysokości 10 zł.
  5. Za wydanie wypisu z zaświadczenia, w przypadku zgłoszenia przez przedsiębiorcę kolejnego pojazdu samochodowego niezgłoszonego we wniosku o wydanie tego zaświadczenia, pobiera się opłatę, o której mowa w ust. 3, w wysokości 100 zł.

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Punkt Obsługi Interesanta - pok. 1
od godz. 7:30 do godz. 15:30.

 

Termin załatwienia sprawy:

Nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

 

Dodatkowe informacje:

Zaświadczenie wydawane jest na czas nieokreślony

 

Podstawa prawna:


1.   Ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1265 z późn. zm.)
2.  Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. 2013 poz. 916)

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Mariusz Mróz 13-01-2011 13:02
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 13-01-2011
Ostatnia aktualizacja: Paweł Brożek 02-02-2021 11:47