Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwa Powiatowego w Wałczu

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Wydział Zarządzania Kryzysowego, Bezpieczeństwa, Spraw Obywatelskich

Zadania Wydziału Zarządzania Kryzysowego, Bezpieczeństwa i Spraw Obywatelskich

 

Funkcję Naczelnika  Wydziału Zarządzania Kryzysowego, Bezpieczeństwa i Spraw Obywatelskich sprawuje Pan  Wojciech Pastuszak


Telefon:
Tel. (067) 250-84-29 pokój 115

Wydział  nadzoruje bezpośrednio Starosta

 

Do zadań wydziału należy:

Do zadań wydziału należy:

1. W zakresie zarządzania kryzysowego:

  1. określanie zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym lub siłami natury oraz planowanie zapobiegania tym zagrożeniom na administrowanym obszarze,
  2. organizacja Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego celem monitorowania, alarmowania ludności, koordynowania działań ratowniczych i porządkowo – ochronnych zmierzających do likwidacji zagrożenia oraz minimalizacji skutków klęsk żywiołowych lub innych zdarzeń noszących znamiona kryzysu,
  3. opracowywanie i aktualizacja dokumentacji Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz udział w jego pracy,
  4. współudział w organizacji zaplecza techniczno – informacyjnego  Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
  5. bieżąca analiza działań oraz przygotowanie planów i projektów przedsięwzięć związanych z kierowaniem systemem ratowniczo – gaśniczym Powiatu.

     

2.  W zakresie obronności i obrony cywilnej:

  1. wykonywanie i aktualizacja dokumentów (planów) wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP oraz polityki Państwa i Województwa w zakresie obrony,
  2. koordynowanie ewakuacji II i III stopnia w jednostkach samorządowych Powiatu,
  3. opracowywanie i aktualizacja dokumentacji obronnej Starostwa na okres pokoju oraz zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,
  4. organizowanie Akcji Kurierskiej,
  5. opracowywanie planu działalności organizacyjno – szkoleniowej na dany rok w zakresie szkolenia obronnego i obrony cywilnej w jednostkach organizacyjnych Powiatu,
  6. prowadzenie szkoleń pracowników Starostwa w zakresie spraw obronnych, obrony cywilnej oraz organizacji Akcji Kurierskiej,
  7. planowanie i składanie wniosków do właściwych organów samorządu terytorialnego na świadczenia osobiste i rzeczowe dla potrzeb Starostwa oraz zabezpieczenia mobilizacyjnego rozwijania Sił Zbrojnych Państwa,
  8. wykonywanie spraw związanych z reklamowaniem osób zatrudnionych w Starostwie oraz radnych Rady od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny,
  9. przygotowywanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej na terenie Powiatu,
  10. współpraca z organami administracji wojskowej,
  11. opracowywanie analiz, sprawozdań i informacji dla potrzeb Wojewody Zachodniopomorskiego i Starosty w zakresie nałożonych zadań obronnych i obrony cywilnej,
  12. organizacja systemu powiadamiania pracowników Starostwa  w okresie osiągania gotowości obronnej,
  13. opracowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych i wytycznych Starosty z zakresu obronności i obrony cywilnej,
  14. realizowanie programów wynikających z polityki Województwa w zakresie obrony cywilnej,
  15. opracowywanie powiatowych planów obrony cywilnej,
  16. organizowanie i prowadzenie ćwiczeń ludności z zakresu obrony cywilnej,
  17. współpraca z Wydziałem Finansów w zakresie planowania środków na cele obronne,
  18. współpraca z organizacjami pozarządowymi w dziedzinie obrony cywilnej,
  19. prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej Starostwa.

3. W zakresie powiatowych służb, inspekcji i straży:

  1. przyjmowanie od Komendanta Powiatowego Policji sprawozdań z  działalności oraz informacji na temat stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Powiatu,
  2. bieżąca analiza stanu porządku i stanu bezpieczeństwa na terenie Powiatu,
  3. przygotowywanie informacji i projektów dokumentów w zakresie realizacji przez Starostę jego kompetencji:
    1. do wystąpienia do Komendanta Powiatowego Policji z żądaniem przywrócenia stanu zgodnego z porządkiem prawnym lub podjęcia działań zapobiegających naruszeniu prawa, a także zmierzających do usunięcia zagrożenia i bezpieczeństwa publicznego,
    2. do zajmowania wobec Komendanta Wojewódzkiego Policji stanowiska w sprawie powołania i odwołania Komendanta Powiatowego Policji,
  4. przyjmowanie od Komendanta Powiatowego PSP sprawozdań z działalności  oraz informacji na temat stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego na terenie Powiatu,
  5. bieżąca analiza stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie Powiatu,
  6. przygotowywanie informacji i projektów dokumentów w zakresie realizacji przez Starostę jego kompetencji :
  1. do występowania do Komendanta Powiatowego PSP z żądaniem podjęcia działań zmierzających do usunięcia zagrożenia bezpieczeństwa pożarowego wspólnoty samorządowej, w szczególności życia i zdrowia,
  2. do zajmowania wobec komendanta Wojewódzkiego PSP stanowiska w sprawie powołania Komendanta Powiatowego PSP,
  1. określenie zadań systemu ratowniczo – gaśniczego na terenie Powiatu, koordynacja jego funkcjonowania oraz kontrolowanie wykonania wynikających z niego zadań,
  2. bieżąca analiza stanu bezpieczeństwa sanitarnego Powiatu,
  3. przygotowywanie informacji i projektów dokumentów w zakresie realizacji przez Starostę jego kompetencji do występowania do Powiatowego Inspektora Sanitarnego z żądaniem podjęcia działań zmierzających do usunięcia niebezpieczeństwa sanitarnego na terenie Powiatu,
  4. bieżąca analiza stanu bezpieczeństwa budowlanego na terenie Powiatu,
  5. przygotowywanie informacji i projektów dokumentów w zakresie realizacji przez Starostę jego kompetencji :
  1. do występowania do powiatowego inspektora  nadzoru budowlanego z żądaniem podjęcia działań zmierzających do usunięcia zagrożenia życia lub zdrowia ludzi, związanych z budową, utrzymaniem lub rozbiórką obiektów budowlanych,
  2. do powołania i odwołania powiatowego inspektora nadzoru budowlanego,
  1. obsługa Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

4. W zakresie ochrony informacji niejawnych:

  1. zapewnienie ochrony informacji niejawnych w Starostwie,
  2. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie  tych informacji w Starostwie,
  3. okresowa kontrola ewidencji materiałów i obiegu dokumentów zawierających informacje niejawne,
  4. opracowywanie Planu Ochrony Starostwa i nadzorowanie jego realizacji,
  5. szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
  6. prowadzenie kancelarii tajnej,
  7. przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów zawierających informacje niejawne.

 5. W zakresie spraw obywatelskich :

  1. wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń oraz fundacji,
  2. prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem inwalidów wojennych,
  3. organizowanie na terenie Powiatu obchodów rocznic, związanych z walkami o niepodległość i ofiarami wojny oraz okresu powojennego,
  4. prowadzenie postępowania z rzeczami znalezionymi,
  5. prowadzenie ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń,
  6. prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych,
  7. ustalenie w drodze decyzji administracyjnej Starosty, pomocy finansowej na osiedlenie się oraz aktywizację zawodową repatrianta oraz jego rodziny,
  8. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z innego państwa,
  9. opracowywanie decyzji o wydaniu zwłok szkołom wyższym,
  10. powoływanie z upoważnienia Starosty osoby do stwierdzenia zgonu i jego przyczyn w razie braku lekarza  zakładu opieki zdrowotnej,
  11. sporządzanie w obecności Starosty lub Sekretarza testamentów,
  12. prowadzenie spraw odznaczeń,
  13. współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizowanych zadań.

6. W zakresie polityki społecznej i rozwiązywania problemów społecznych:

  1. współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz rozwiązywania problemów społecznych, profilaktyki oraz na rzecz dzieci i osób niepełnosprawnych,
  2. koordynowanie i prowadzenie działań na rzecz pozyskiwania środków przez organizacje pozarządowe na realizację programów z zakresu rozwiązywania problemów społecznych,
  3. współpraca z podmiotami pomocy społecznej w realizacji „Powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych” oraz „Powiatowego programu przeciwdziałania niedostosowaniu społecznemu i przestępczości wśród dzieci i młodzieży”,
  4. współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wałczu w zakresie:
    1. integracji ze środowiskiem osób niepełnosprawnych,
    2. działań na rzecz realizacji praw osób niepełnosprawnych,
    3. inicjowania zadań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności i barier utrudniających osobom niepełnosprawnym funkcjonowanie w społeczeństwie,
    4. podejmowania innych działań wynikających z rozeznania potrzeb, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych,
    5. sporządzania bilansu potrzeb Powiatu i bieżącej analizy problemów społecznych.

7. W zakresie promocji i ochrony zdrowia :

  1. prowadzenie procedury dotyczącej tworzenia, przekształcania i likwidacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
  2. sporządzanie rozkładu godzin pracy oraz planu dyżurów aptek ogólnodostępnych działających na terenie powiatu,
  3. podejmowanie działań w zakresie promocji i ochrony zdrowia na terenie powiatu,
  4. zbieranie, komasowanie i analiza sprawozdań z zakresu realizacji świadczeń medycznych oraz innych danych otrzymywanych z zakładów opieki zdrowotnej,
  5. przygotowywanie materiałów analitycznych i opracowań tematycznych,
  6. współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi realizującymi zadania z zakresu promocji i ochrony zdrowia.

8. Współdziałanie z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wałczu, Domem Pomocy Społecznej w Wałczu, Rodzinnym Domem Dziecka w Ostrowcu, Powiatową Stacją Sanitarno-Epiemiologiczną w Wałczu, Komendą Powiatową Policji w Wałczu, Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Wałczu oraz prowadzenie nadzoru i kontroli  w zakresie ustalonym przez Starostę.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Mróz

Data wytworzenia:
07 maj 2012

Osoba dodająca informacje

Mariusz Mróz

Data publikacji:
07 maj 2012, godz. 12:07

Osoba aktualizująca informacje

Krystian Krawczyk

Data aktualizacji:
18 sty 2023, godz. 08:13