Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwa Powiatowego w Wałczu

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Wydział Finansowy

Zadania Wydziału Finansowego

Funkcję Głównego Księgowego Wydziału Finansowego sprawuje – Diana Grzywacz

Telefon:
Tel. (067) 250-84-62 pokój 112

Wydział Finansowy nadzoruje Skarbnik powiatu przy pomocy głównego księgowego.


Do zadań wydziału należy:

1. W zakresie koordynacji planowania i analiz budżetu Powiatu oraz środków pozabudżetowych:

  1. opracowywanie projektu budżetu Powiatu oraz planów finansowych jednostek organizacyjnych,
  2. dokonywanie podziału na poszczególne jednostki organizacyjne Powiatu ogólnych kwot dochodów i wydatków wynikających z planu finansowego tego budżetu, w celu zapewnienia zgodności planów finansowych jednostek budżetowych z uchwałą budżetową,
  3. opracowywanie projektów uchwał Zarządu w sprawie przeniesień planowanych wydatków budżetowych między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej, w ramach danego działu budżetu Powiatu,
  4. opracowywanie projektów uchwał Rady polegających na zmianach w planie dochodów i wydatków związanych ze zmianą kwot między działami w ramach budżetu Powiatu,
  5. sporządzanie sprawozdawczości finansowej z wykonania zadań oraz dochodów i wydatków, w tym zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu Powiatu,
  6. planowanie środków budżetowych na finansowanie inwestycji Powiatu,
  7. udzielanie instruktażu w sprawach opracowywania planów finansowych jednostek organizacyjnych oraz środków pozabudżetowych powiązanych z budżetem Powiatu, koordynowanie w tym zakresie prac planistycznych wykonywanych w wydziałach merytorycznych Starostwa,
  8. prowadzenie zbiorczej ewidencji planowanych dochodów i wydatków Powiatu,
  9. opracowywanie okresowych analiz przebiegu wykonania zadań oraz dochodów i wydatków przez jednostki organizacyjne.

2. W zakresie rachunkowości i gospodarki finansowej budżetu Powiatu:

  1. prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej budżetu Powiatu, Starostwa i funduszy celowych zgodnie z obowiązującymi przepisami  i zasadami,
  2. prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych – wartości majątku Starostwa,
  3. naliczanie należności dochodów własnych,
  4. windykacja należności budżetowych Starostwa,
  5. wystawianie faktur VAT z tytułu sprzedaży, najmu, dzierżawy majątku Powiatu,
  6. obsługa spraw związanych z naliczaniem wynagrodzeń, zasiłków, składek na ubezpieczenie społeczne oraz podatku od osób fizycznych,
  7. współdziałanie z bankami, urzędami skarbowymi, ZUS,
  8. obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  9. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
  10. przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji,
  11. dokonywanie wyceny i ustalanie ewentualnych różnic inwentaryzacyjnych,
  12. prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków w okresach miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych,

3. W zakresie ewidencji dochodów Skarbu Państwa:

  1. przypisywanie naliczeń, ewidencja, bieżące egzekwowanie i odprowadzanie do budżetu Państwa
  2. prowadzenie windykacji zaległych należności,
  3. sporządzanie sprawozdań do Urzędu Wojewódzkiego.

4. Prowadzenie rejestru zawartych w Starostwie umów.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Michał Kałucki

Data wytworzenia:
04 lis 2010

Osoba dodająca informacje

Mariusz Mróz

Data publikacji:
04 lis 2010, godz. 08:54

Osoba aktualizująca informacje

Michał Kałucki

Data aktualizacji:
17 sty 2022, godz. 10:15