Wydanie zaświadczenia o samodzielnym lokalu
Zaświadczenie o samodzielnym lokalu
Aktualne druki do pobrania w sekcji "Druki, wnioski i Rejestry")
Wymagane dokumenty :
- Wniosek o wydanie zaświadczenia winien zawierać:
- imię i nazwisko, adres wnioskodawcy (nazwę firmy i jej siedzibę), podpis .
- funkcję oraz nr lokalu i adres budynku, w którym znajduje się samodzielny lokal,
2. Do wniosku o wydanie zaświadczenia o samodzielnym lokalu należy dołączyć:
- rzuty odpowiednich kondygnacji budynku zgodnie z wymogami przepisów prawa budowlanego z oznaczonymi lokalami, a w razie położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem - także oznaczenia na wyrysie z operatu ewidencyjnego;
Opłaty :
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz.1827 ze zm.)
- opłata skarbowa od dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnika - 17zł,
- opłata skarbowa od zaświadczenia - 17 zł.
Opłatę skarbową wpłaca się z chwilą złożenia wniosku lub pełnomocnictwa, gotówką w kasie Urzędu Miasta Wałcza Pl. Wolności 1 lub przelewem na konto Urzędu Miasta nr 31124037121111000043636662 w Banku PKO S.A I Oddział Wałcz. W budynku Starostwa przy ul. Dąbrowskiego 17 w Wałczu znajduje się agencja PKO BP.
Zwalnia się z opłaty skarbowej :
- pod warunkiem wzajemności, państwa obce, ich przedstawicielstwa dyplomatyczne, urzędy konsularne i siły zbrojne, międzynarodowe organizacje i instytucje oraz ich oddziały i przedstawicielstwa , korzystające na podstawie umów lub powszechnie uznanych zwyczajów międzynarodowych z przywilejów i immunitetów, a także członków ich personelu i inne osoby zrównane z nimi, jeżeli nie są one obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- jednostki budżetowe,
- jednostki samorządu terytorialnego,
- organizacje pożytku publicznego
- czynności urzędowe, zaświadczenia, decyzje wydawane dla osób, które przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa
- poświadczenie zgodności kopii lub wyciągu z pełnomocnictwa nie podlegającego opłacie skarbowej lub od niej zwolnionego,
- dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia :
1) poświadczony notarialnie lub przez organ upoważniający do odbioru dokumentów,
2) jeśli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi ,wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
3) jeśli mocodawca jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów :
w Punkcie Obsługi Interesanta Starostwa Powiatowego tj. w pokoju nr 6 - 7 (parter) w budynku przy ul. Dąbrowskiego 17 w Wałczu, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7 30 do 15 30 ,
Po odbiór zaświadczeń należy zgłosić się w pokojach nr 107, 108, 109, 110, 111 w budynku przy ul. Dąbrowskiego 17 w Wałczu.
tel. (67) 250 84 26, 250 84 53, 250 84 54, 250 84 57, 250 84 60,
Termin załatwienia: w terminie 7 dni
Jednostka odpowiedzialna :
Wydział Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Wałczu ul. Dąbrowskiego 17 tel. (67) 250 84 26, 250 84 53, 250 84 54, 250 84 57, 250 84 60,
Informacje dodatkowe :
Lokale wraz z pomieszczeniami do nich przynależnymi zaznacza się na rzucie odpowiednich kondygnacji budynku, a w razie położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem mieszkalnym – także na wyrysie z operatu geodezyjnego:
Podstawa prawna :
- art. 217 § 1, § 2 pkt. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz.U.2017 r. poz.1827 ze zm.),
- art. 2 ust. 1-5 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r o własności lokali (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1892 ze zm.).
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mariusz Mróz Data wytworzenia:
13 sty 2011
Osoba dodająca informacje
Mariusz Mróz Data publikacji:
13 sty 2011, godz. 12:54
Osoba aktualizująca informacje
Michał Kałucki Data aktualizacji:
17 sty 2022, godz. 12:03