Korekta nr 1 - Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Powiat Wałecki na lata 2020-2021.
KOREKTA NR 1
z dnia 28.01.2021 r.
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Powiat Wałecki na lata 2020-2021.
Na podstawie art. 14, w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696 ze zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania |
Sposób realizacji |
Termin |
1. |
Powołanie koordynatorów ds. dostępności w Starostwie Powiatowym w Wałczu, jednostkach podległych i instytucji kultury (art. 14 ustawy).
|
Organ Powiatu |
Podjęcie Uchwały Zarządu Powiatu w Wałczu w sprawie wyznaczenia osób pełniących funkcję koordynatora ds. dostępności w Starostwie Powiatowym w Wałczu oraz koordynatorów ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych Powiatu Wałeckiego i instytucji kultury. |
do 30.09.2020 r. (zrealizowano) |
2. |
Sporządzenie deklaracji dostępności (art. 10 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych). |
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie, jednostkach organizacyjnych i instytucji kultury |
Opracowanie i publikacja deklaracji dostępności. |
do 30.09.2020 r. (zrealizowano)
|
3.
|
Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (art. 14 ustawy).
|
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie, jednostkach organizacyjnych i instytucji kultury |
Opracowanie planu działania o którym mowa w art. 14 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i przekazanie go do publicznej wiadomości. |
do 15.01.2021 r. |
4. |
Dokonanie analizy pod kątem dostosowania obiektów jednostek organizacyjnych Powiatu |
Koordynator ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych |
Pisemne sporządzenie informacji przez jednostki organizacyjne Powiatu w sprawie spełnienia zapisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
do 29.01.2021 r.
|
5. |
Monitorowanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej i cyfrowej (art. 9 ustawy ). |
Koordynator ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych |
Współpraca z koordynatorami ds. dostępności w jednostkach podległych w zakresie poprawy dostępności. |
Realizacja zadań w trybie ciągłym |
6. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do świadczonych usług (art. 14 ustawy).
|
Koordynator ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych |
Podejmowanie działań mających na celu poprawę zapewnienia dostępności architektonicznej, informacyjno – komunikacyjnej oraz cyfrowej. |
Realizacja zadań w trybie ciągłym |
7. |
Przesłanie przez koordynatorów w jednostkach |
Koordynator ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych |
Zebranie danych do raportu zbiorczego z jednostek podległych i instytucji kultury, które nie posiadają nr Regon w zakresie stwierdzonych przeszkód w zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz planowanych działań na rzecz poprawy ww. zadań. |
do 26.02.2021 r. (aktualizacja co 4 lata)
|
8. |
Sporządzenie w Portalu Sprawozdawczym GUS Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w danym podmiocie. Dane przekazane w portalu sprawozdawczym GUS przez podmioty posiadające REGON będą agregowane do zbiorczych raportów wojewódzkich i przesyłane przez GUS bezpośrednio do MFiPR. |
Koordynator w Urzędzie, Koordynator ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych i instytucji kultury, które posiadają nr Regon.
|
Przygotowanie raportu oraz publikacja raportu o stanie zapewnienia dostępności na stronie podmiotowej BIP, a jeśli nie ma strony podmiotowej BIP – na innej stronie internetowej podmiotu do dnia 31 marca 2021 r. |
do 31.03.2021 r. (aktualizacja co 4 lata) |
9. |
Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności (art. 10 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. |
Koordynator w Urzędzie, Koordynator ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych i instytucji kultury. |
Bieżące monitorowanie oraz zamieszczanie zmian. |
do 31.03 każdego roku oraz niezwłocznie w przypadku zmian mogących mieć wpływ na deklarację cyfrową |
Uzasadnienie wniesionych zmian:
Zmiany wprowadzono na podstawie pisma Wojewody Zachodniopomorskiego znak: SO-1.046.1.2021.NK z dnia 21.01.2021 r. w sprawie sposobu raportowania stanu zapewnienia dostępności podmiotów publicznych, w związku z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Raport sporządził: Raport zatwierdził:
Zbigniew Wolny Bogdan Wankiewicz
Koordynator ds. dostępności Starosta Wałecki
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Michał Nieczaj Data wytworzenia:
03 lut 2021
Osoba dodająca informacje
Michał Nieczaj Data publikacji:
03 lut 2021, godz. 13:36
Osoba aktualizująca informacje
Michał Nieczaj Data aktualizacji:
03 lut 2021, godz. 13:46