EDR – tekst łatwy do czytania
Starostwo Powiatowe w Wałczu to Urząd.
W Starostwie pracują urzędnicy.
Urzędnicy zajmują się ważnymi sprawami mieszkańców powiatu.
Kierownikiem Urzędu jest Starosta Wałecki Bogdan Wankiewicz.
Starostwo Powiatowe w Wałczu otwarte jest w godzinach:
Poniedziałek: 7:30 – 15:30
Wtorek: 7:30 – 15:30
Środa: 7:30 – 15:30
Czwartek: 7:30 – 15:30
Piątek: 7:30 – 15:30
Gdzie w Wałczu znajduje się Starostwo Powiatowe?
Starostwo Powiatowe mieści się w trzech budynkach:
- Budynek Główny – przy ul. Dąbrowskiego 17,
- Budynek „B” przy Al. Zdobywców Wału Pomorskiego 54
- Budynek „C” przy ul. Gen. L. Okulickiego 15
Jakie sprawy załatwisz w Starostwie Powiatowym w Wałczu?
Przy ul. Dąbrowskiego 17 jest główna siedziba Starostwa.
Tutaj znajduje się PUNKT OBSŁUGI INTERESANTA.
Znajdziesz go zaraz przy wejściu do budynku na parterze.
Tutaj możesz przyjść, a pracownicy powiedzą Tobie co masz robić dalej.
Możesz również zadzwonić pod numer telefonu 067 250 84 51.
W budynku przy ul. Dąbrowskiego 17 załatwisz sprawy związane między innymi:
- odebrać prawo jazdy,
- zgłosić sprzedaż samochodu lub innego pojazdu
- zarejestrować samochód lub inny pojazd
- zarejestrować stowarzyszenie lub klub sportowy,
- uzyskać pozwolenie na budowę lub rozbiórkę
- wyrobić kartę wędkarską,
- załatwić sprawę związaną z wycinką drzew,
- załatwić sprawy związane ze środowiskiem,
W budynku przy Al. Zdobywców Wału Pomorskiego 54 możesz między innymi:
- uzyskać pomoc Powiatowego Rzecznika Konsumentów w przypadku, gdy zostaniesz oszukany przez nieuczciwego sprzedawcę.
- z umieszczaniem dzieci niepełnoletnich w ośrodkach wychowawczych,
- z informacją na temat sprzętu rehabilitacyjnego
W budynku przy ul. Gen. Leopolda Okulickiego 15 załatwisz wszystkie sprawy geodezyjne.
Jak dostać się do Starostwa Powiatowego w Wałczu?
Do budynku na ulicy Dąbrowskiego 17
Budynek ma wejście z drzwiami rozsuwanymi automatycznie.
Do wejścia prowadzi kilka schodków. Możesz również skorzystać z podjazdu jeśli masz problem z chodzeniem.
Budynek posiada windę.
Chcesz załatwić sprawę w Starostwie ?
Możesz przyjść do Starostwa i spotkać się z pracownikiem.
Możesz przynieść pismo i zostawić je w Punkcie Obsługi Interesanta.
Możesz zadzwonić na numer: 67 250 84 51
Możesz napisać e-mail na adres: kancelaria@powiatwalecki.pl lub za pośrednictwem skrzynki e-doręczeń.
Możesz napisać zwykły list na adres:
Starostwo Powiatowe w Wałczu,
ul. Dąbrowskiego 17,
78-600 Wałcz
Jeśli jesteś głuchy możesz skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego.
3 dni przed wizytą w urzędzie powiedz nam o tym:
- poproś kogoś, żeby zadzwonił i umówił za Ciebie wizytę w urzędzie na numer telefonu 67 250 84 51,
- napisz e-mail z prośbą o tłumacza języka migowego na adres: kancelaria@powiatwalecki.pl
W mailu podaj swoje:
- imię i nazwisko,
- jak możemy się z Tobą skontaktować: adres e-mail albo numer telefonu do kogoś, kto pomoże Cię umówić do urzędu,
- jaką sprawę chcesz załatwić w urzędzie,
- metodę komunikowania się
Jeśli jesteś osobą niewidomą lub mającą duże problemy z widzeniem też możesz załatwić wszystkie swoje sprawy.
Powiedz urzędnikom o Twoich problemach ze wzrokiem i powiedz jak można Ci pomóc. Pracownicy Urzędu pomogą załatwić Twoją sprawę.
Jeśli przy poruszaniu się pomaga Ci pies przewodnik, możesz z nim przyjść do Urzędu.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Administrator Serwisu BIP Data wytworzenia:
15 kwi 2026
Osoba dodająca informacje
Michał Kałucki Data publikacji:
15 kwi 2026, godz. 13:41
Osoba aktualizująca informacje
Michał Kałucki Data aktualizacji:
15 kwi 2026, godz. 13:47